דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מנעולים 

מאת    [ 08/02/2009 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2498 פעמים ]

עולם של מנעולים הוא עולם של  התפתחות מתמדת. המנעולנים בודאי יוכלו לעדכן אתכם על אודות השכלולים  של מנעולים. טכנולוגיה חדשנית מאפשרת קיומם של מנעולים הניתנים לפתיחה באמצעות מחשב ואף באמצעות שלט רחוק. בעולם שבו מופר תכופות האמון והאמונה בבני אדם  ורובם ככולם מקדימים "חשדהו" ל"כבדהו". מנעולים ממחישים את החשש מפני הזולת ואת הרצון להישמר מפני פגיעתם הרעה, חלילה, של אנשים. מנעולים הם אמירה ברורה. מנעולים כמו-אומרים בעצם  נוכחותם: הנני כאן חוסם כל ניסיון לפרוץ אל תנסו. אל תעזו. לא כדאי לכם. הכישלון שלכם, אם תנסו, ודאי.  עם מנעולים לא מתעסקים. חבל על הזמן. יד דברים שדי בשימוש מנעולים קטנים כדי לנעול אותם, אבל יש מקומות שלנעילתם נדרשים מנעולים אחדים, שונים זה מזה, כדי להקשות את המלאכה על מי שיעזו לנסות לפרוץ אותם. מנעולים מפחידים במיוחד הם מנעולים, אשר תוך כדי הניסיון לפרוץ אותם ניתן אות להפעלת מערכת אזעקה מחרישת אוזניים בצפצופיה. מנעולים המונחים על דלתות פתוחות עשויים לעורר תחושה (שמתבררת לא אחת כמקסם שווא, כהזיה) על עולם פתוח, שהאמון הבסיסי שרוחשים בו בני האדם אלה לאלה מייתרים את נחיצות קיומם של מנעולים. אלא שעולם כזה, עולם נטול מנעולים, הוא עולם שכולו טוב. עולם שאולי ייכון באחרית הימים.

מנעולים הם אות וסימן למניעת כניסה של אנשים לא רצויים. מנעולים אינם מתקשרים רק עם מקומות אסורים לכניסת זרים. מנעולים הם גם פתחי רווח והצלה. לכל מנעולים יש מפתחות. מנעולים עשויים מחומרים שונים. מנעולים עשויים גדלים שונים. מנעולים  סוגרים סודות מאחורי דלתות. חיים שלמים מתהווים מאחורי דלתו סגורות ומסוגרות באמצעות מנעולים ובריחים. מנעולים אמורים להרגיע. להשקיט, לנסוך ביטחון. מנעולים הם ערובה להגנה טובה. לא תמיד מנעולים מונעים לחלוטין גנבות. מנעולים אינם הופכים את פתיחת הדלתות שהם, מנעולים, נועלים אותן אבל מנעולים שנפרצים הופכים את הפתיחה לבלתי חוקית, לעבירה פלילית. גם זה כוחם. כוח ההרתעה.  יש מנעולים שכמעטי כל מפתח עשוי/עלול לפתוח אותם, אבל לעומתם יש מנעולים שקוד הפתיחה שלהם מוצפן בצופן קשה מאוד לפענוח.  יש מנעולים אשר לפתיחתם - כאלה הם רובם - נדרשים מפתחות, אולם לעומתם יש מנעולים, מן הסתם הקשים יותר לפתיחה (וזו אכן הכוונה של יצרניהם ושל הרוכשים אותם), שניתנים לפתיחה באמצעות הקשת קוד.

מנעולים נמצאים כמעט בכל מקום. אין בית שאין בו מנעולים. ככל שרב יותר מספרם של מנעולים, כך המקום אמור להיות בטוח ומבטיח יותר ביטחון. לא תמיד. לא בהכרח. יש אנשים המתמחים בפריצת מנעולים. הם משכללים שיטות, ולא אחת מערימים  גם על המנסים להערים עליהם ולהקשות עליהם את החיים. בגלל מנעולים או , לחלופין, הודות להם,  יש אנשים אשר שם המקצוע שלהם הוא מנעולן. אלה הם המומחים המתמחים בפתיחת מנעולים שבעליהם איבדו את המפתחות האמורים לפתוח אותם. דומה כי מנעולים נדרשו מאז ימי האדם עלי אדמות. מנעולים  קיימים נגד אלימות, נגד ניצול, נדר שקרים, נגד גנבים, נגד מעמידי הפנים, נגד המתחזים, נגד מי שאסור להאמין אף לא למלה אחת שלהם. מנעולים קיימים נגד הזוממים וחורשי הרעה. נגד המבקשים לחמוד ולחמוס דברים לא להם. מנעולים מעידים על החרבה האנושית עדות שלילית. מנעולים נחלקים לסוגים שונים. מנעולים נבדלים זה מזה הן לפי   הצורה והאופן שבו ננעלים המקומות שאותם מנעולים אמורים לנעול אותם והן לפי הייעוד שלהם יש מנעולים עם צילינדרים ועם פינים יש מנעולים - הייאמן כי ייתכן? - דיגיטאליים ויש מנעולים ביומטריים.

כניסה חופשית ומידע מלא בחינם באתר לוק4יו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב